Deviant Login Shop  Join deviantART for FREE Take the Tour
×



Details

Submitted on
January 17, 2013
Image Size
1.5 MB
Resolution
2500×2063
Link
Thumb
Embed

Stats

Views
6,289 (3 today)
Favourites
594 (who?)
Comments
73
×
i really hate her mane by Lopoddity i really hate her mane by Lopoddity
Often, I find myself wondering just how much I could accomplish in life if I stopped drawing ponies all the time. This cognitive dissonance is usually remedied by drawing more ponies.

anyway, yeah. Celestia. JESUS FUCK that mane is complicated. I asked myself why I had never attempted a digital Celestia...now I know why. DAT MANE. And does anyone have any tips for doing digital lineart? It's always given me trouble.:(

This is a bit of practice/promo art for my upcoming askblog, in which Luna and Celestia will respond to viewer questions with illustrated story arcs. It'll have comedy! Drama! Plot elements of the show explained! Copious amounts of feels! And pretty pony princesses!
Yeah, yeah, I know there are plenty of royal sisters askblogs, but I have yet to find one that I myself really liked. More promo art later.;)

Edit: Don't ask me where her cutie mark is. I'll knife you.>:I
Add a Comment:
 
:iconcandlelight7:
candlelight7 Featured By Owner Aug 6, 2014  New member
yay i have awoken from the scary art :D
Reply
:iconorionpaxg1:
orionpaxg1 Featured By Owner Apr 27, 2014
Where's her cutie mark :p
Reply
:iconlopoddity:
Lopoddity Featured By Owner Apr 27, 2014  Student Digital Artist
Silence, Orion Pax! It is not your place to question your superior. I draw cutie marks only when I feel like doing so, Autobot. >:[
Reply
:iconorionpaxg1:
orionpaxg1 Featured By Owner Apr 28, 2014
as you wish lord megatron
Reply
:icongatsugakiba:
gatsugakiba Featured By Owner Sep 26, 2013
I gotta agree with the title lol
Reply
:iconbosquiandeathace:
BosquianDeathAce Featured By Owner Sep 23, 2013  Hobbyist General Artist
her mane is really offo!not your drawing, the mane in the series.
Reply
:iconmylittleprimo:
MyLittlePrimo Featured By Owner Sep 11, 2013
:XD:You only hate her mane because the outlines are slightly crooked! And as far as tips go, I'm sure there's a YT video or two that can help you.  Try finding one on how to vector.
Reply
:iconlopoddity:
Lopoddity Featured By Owner Sep 11, 2013  Student Digital Artist
The outlines are crooked, and I still struggle with digital inking-damn the wobbly lines! But as for vectoring, no, I know how to do that pretty competently by now, i think. Her tail is also way too dang long, now that I think about it

Also, I understand that you're teasing, but your comment could be taken as rude by another artist. Critique is good, but your phrasing is a bit condescending.
Reply
:iconmylittleprimo:
MyLittlePrimo Featured By Owner Sep 11, 2013
:|Sorry.
Reply
:iconxelianthought:
xelianthought Featured By Owner Aug 9, 2013
So beautiful! 
Reply
Add a Comment: